Skip to content
Skip to service links: contact, tools, help, the group
Skip to search
Skip to main navigation
Skip to sub navigation
Skip to Footer with links to masthead, print, email a friend and disclaimer
 

Rozpoznawanie i zapobieganie oszustwom

Marka DHL, lidera we frachcie międzynarodowym, jest znana na całym świecie. DHL poważnie traktuje ochronę naszych klientów i ich informacji poufnych. Uwrażliwiamy wszystkich na potencjalnie oszukańcze działania stron postępujących w złej wierze i wykorzystujących markę DHL do celów przestępczych.

Wykorzystywanie marki DHL do celów oszukańczych

Z wykorzystaniem nazwy i marki DHL podejmowano próby oszukiwania nabywców online, poprzez wysyłanie wiadomości e-mail i stosowanie grafiki, która na pierwszy rzut oka wyglądała, jak pochodząca z DHL.

W większości przypadków wiadomości dotyczą sprzedaży towarów konsumenckich przez Internet, przy czym płatność jest wymagana przed dostawą nabywanych dóbr.

Informujemy, że DHL nie postępuje w ten sposób. DHL wymaga płatności jedynie za oficjalne wydatki związane z usługą frachtu, świadczoną przez DHL.

Niniejsza, dotycząca bezpieczeństwa, informacja nie ma wpływu na obowiązek zapłacenia przez odbiorców kosztów przesyłki, cła, VAT lub podobnych opłat w momencie dostawy, gdy mają taki obowiązek.

DHL nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za niesłusznie poniesione koszty, obciążenia ani płatności, jeśli wynikają one z oszukańczej działalności.

Informujemy, że wiadomości e-mail sugerujące, iż DHL próbuje dostarczyć paczkę i proszące o otworzenie załączników do wiadomości w celu zrealizowania dostawy, są oszustem, paczka nie istnieje, a w załączniku może się znajdować wirus komputerowy.

Prosimy nie otwierać takiego załącznika. Taki e-mail i załącznik nie pochodzi z DHL.

W przypadku wątpliwości co do prawdziwości witryny internetowej wykorzystującej markę DHL, należy zawsze uzyskiwać dostęp do witryn DHL bezpośrednio z naszej globalnej witryny.

Otrzymane oszukańcze lub podejrzane wiadomości e-mail, powołujące się na DHL prosimy zawsze zgłaszać do DHL Customer Service.