Skip to content
Skip to service links: contact, tools, help, the group
Skip to search
Skip to main navigation
Skip to sub navigation
Skip to Footer with links to masthead, print, email a friend and disclaimer
 

Wysyłka towarów zawierających baterie litowe

Z dniem 1 kwietnia 2016 Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) ogłosiło bardziej restrykcyjne przepisu dotyczące transportu baterii litowych, pakowanych i wysyłanych osobno (grupa UN3480/ instrukcja pakowania 965).
Nowe przepisy dotyczą wielu urządzeń elektronicznych zasilanych bateriami litowymi, niezależnie od tego czy są to baterie czy akumulatory. Przepisy stosuje się gdy:
  • Baterie litowe są spakowane i wysyłane oddzielnie. Przykład: Baterie pakowane osobno, urządzenie powerbank
  • Baterie litowe są spakowane oddzielnie, ale wysyłane razem ze sprzętem
  • Baterie litowe są zainstalowane w urządzeniu i wysyłane razem z nim
Z uwagi na rosnące obawy o bezpieczeństwo, przepisy regulujące transport baterii litowych zostały zaostrzone przez IATA.
Przewóz baterii litowych zgodny z obowiązującymi regulacjami IATA jest prawnym obowiązkiem nadawcy, dlatego też IATA przygotowała przewodnik o transporcie baterii litowych.

Ponadto, każda osoba prywatna lub firma będąca nadawcą przesyłki DHL jest prawnie zobowiązana do zapewnienia 100% zgodności z przepisami IATA. Odpowiedzialność obowiązuje nawet jeżeli przesyłka zawierająca baterie litowe faktycznie nie należy do osoby lub przedsiębiorstwa określonego na liście przewozowym.
Aby uniknąć nieporozumień, należy powiadomić DHL Express przy każdej wysyłce przesyłek zawierających baterie litowe. Nasz zespół ekspertów z przyjemnością poprowadzi Cię przez najnowsze przepisy IATA dotyczące niebezpiecznych towarów.
W związku z decyzją IATA / ICAO o zakazie przewożenia pojedynczych (samodzielnych) baterii litowo-metalowych na pokładach samolotów pasażerskich od stycznia 2015 roku, DHL Express również wyklucza je ze swojej sieci. Rozporządzenie IATA / ICAO dotyczy pojedynczych (samodzielnych) baterii litowo-metalowych podlegających pod sekcję II, PI-968. Natomiast baterie litowo-metalowe pakowane ze sprzętem (PI-969) lub zawarte w urządzeniu (PI-970) będą przewożone jak wcześniej. Przepisy dotyczące przewozu baterii litowo-jonowych nie zmieniają się.

W przypadku instrukcji pakowania 967 i 970 jest wymóg ograniczający maksymalną liczbę elementów przesyłki do 2 (każda paczka może zawierać maksymalnie 4 baterie lub 2 baterie w urządzeniu.

Jeżeli przesyłka zawiera więcej niż 2 elementy, należy umieścić etykietę informacyjną dotyczącą baterii litowych (i dalsze wymagania).

Powyższe ograniczenie dotyczące 2 elementów na przesyłkę wchodzi w życie od 1 stycznia 2017, ze względu na obowiązujący 12 miesięczny okres przejściowy, jednak przewoźnikom zaleca się wdrożenie przepisów tak szybko, jak to możliwe.

Zmiany wchodzą w życie od 1 kwietnia 2016, przewóz baterii pakowanych osobno wg instrukcji 965 jest zabroniony w samolotach pasażerskich. W związku z tym będziemy mogli zaoferować ograniczony serwis w niektórych destynacjach. Baterie pakowane wg instrukcji 965 sekcja II wymagają dodatkowej autoryzacji. W celu uzyskania dokładnych informacji zapraszamy do kontaktu z Przedstawicielem DHL. Baterie litowo-jonowe pakowane z urządzeniem (instrukcja pakowania 966) oraz baterie zawarte w urządzeniu (instrukcja pakowania 967) są akceptowane do transportu.

Ważne!

 Baterie litowe, o których wiadomo lub zachodzi podejrzenie że są uszkodzone lub zniszczone stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa personelu i innych towarów są zabronione do przewozu drogą lotniczą bez wyjątków.
 Gdy wiadomo lub gdy jest podejrzenie że uszkodzona lub zniszczona bateria litowa jest dołączona do notebooka, telefonu komórkowego lub innego urządzenia, bateria musi być usunięta przed przekazaniem przesyłki do DHL